De tekst ‘Informatie’ werd 213 keer gevonden in 72 pagina's.

Hoe zorg ik dat een cliënt het verschil weet tussen betrouwbare informatie en desinformatie?
Vragen & antwoorden / Ik werk direct met mensen met een vb
nepnieuws kan nog groter zijn voor cliënten omdat zij zich niet realiseren dat er desinformatie op internet staat. Dat concept kan voor veel cliënten erg abstract zijn. Simpelweg ...
Korte cursus manipulatie
Tools & websites / Training
willen op die manier beïnvloeden hoe je in het leven staat, hoe je je voelt en welke informatie je wel en niet kunt vinden op sociale media. Daarom vindt Bits of Freedom het belangrijk ...
Cliënten zijn veel vaardiger met digitale media dan ik. Hoe kan ik ze dan nog iets leren?
Vragen & antwoorden / Ik werk direct met mensen met een vb
Een vaardigheid op het ene gebied, vertaalt zich niet altijd ook ergens anders. Waarschijnlijk heb je zelf andere digitale vaardigheden, die de cliënt niet heeft.
Hoe maak ik een cliënt vaardig op digitaal gebied zodat hij zich kan ontwikkelen?
Vragen & antwoorden / Ik werk direct met mensen met een vb
Probeer eerst te onderzoeken of je cliënt zich daadwerkelijk wil ontwikkelen en zo ja, op welk gebied, en of digitale vaardigheden en tools daarbij kunnen ondersteunen.
Wat is mediawijsheid nu precies? Wat valt er allemaal onder?
Vragen & antwoorden / Ik geef leiding aan zorgprofessionals, Ik werk direct met mensen met een vb
Mediawijsheid is de verzameling competenties die je nodig hebt om actief, kritisch en bewust te kunnen deelnemen aan de mediasamenleving.
Ik wil graag media-expert worden in mijn organisatie. Is daar een opleiding voor?
Vragen & antwoorden / Ik geef leiding aan zorgprofessionals, Ik werk direct met mensen met een vb
Er zijn verschillende opleidingen voor expert of coach mediawijsheid in de zorg. Ook zijn er verschillende mogelijkheden voor bijscholing of training.
Hoe zorgen we ervoor dat medewerkers met plezier werken met digitale middelen en media?
Vragen & antwoorden / Ik geef leiding aan zorgprofessionals
Zorg ervoor dat de tools die je in huis hebt (of ontwikkelt) prettig, gemakkelijk en toegankelijk zijn. Neem de tijd om je medewerkers er kennis mee te laten maken, train ze waar nodig en bespreek het gebruik samen.
Dicht de digitale kloof! Een digitale handreiking voor sociaal professionals
Tools & websites / Brochure
niet goed lukt. Denk aan weten hoe je kan internetbankieren, de treintijden opzoeken of informatie vinden via een zoekmachine. Voor velen zijn die vaardigheden vanzelfsprekend, maar ...
Help! Mijn kind zit op YouTube
Tools & websites / Boek
Echt-nep?
Tools & websites / Website
en geeft tips en trucs om te voorkomen dat ze slachtoffer worden. Daarnaast kun je er informatie downloaden over phishing en online veiligheid in het algemeen. Voor wie is het ...
Met welke activiteiten integreren we mediawijsheid in onze zichtbaarheid als zorginstelling?
Vragen & antwoorden / Ik geef leiding aan zorgprofessionals
Zorg dat de afdeling communicatie aandacht schenkt aan mediawijsheid. Vertaal het mediabeleid in begrijpelijke, duidelijke en leuke taal.